Pieter Jelles Troelstraschool | Visie
16723
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16723,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive

Hoogbetrokken leerlingen, ouders en leerkrachten

We bereiden onze leerlingen voor op een wereld die voortdurend in verandering is. Een wereld waar zij hun plek in vinden en waar zij zich aan kunnen verbinden. Onze leerlingen leveren een autonome en positieve bijdrage aan de samenleving.

De Pieter Jelles Troelstraschool ziet leerlingen, leerkrachten en ouders als een drie-eenheid. We zetten ons allemaal in voor:

1. Hoogst betrokken en zichtbaar lerende leerlingen, leerkrachten en ouders.
  2. Sociaalvaardige leerlingen, leerkrachten en ouders.
  3. Nieuwsgierige, dus onderzoekende leerlingen, leerkrachten en ouders.
  4. Talentontwikkeling bij leerlingen, leerkrachten en ouders.

Basisschool met een Montessori en een Jaargroep afdeling

De Pieter Jelles Troelstraschool is een openbare basisschool met het predicaat Kunstmagneet. Taal, rekenen, lezen en de zaakvakken hebben een belangrijke plek in ons onderwijs. Maar ook de kunstzinnige ontwikkeling van onze kinderen – via muziekonderwijs, beeldende vorming, kunst, beweging en aandachttraining (mindfulness) – is verankerd binnen de school. De positieve effecten hiervan zijn wetenschappelijk aangetoond.

In de veilige en warme sfeer van onze school komt uw kind cognitief, sociaal en creatief volledig tot zijn recht.

De combinatie van Montessori- en jaargroeponderwijs maakt onze school uniek. De P.J. Troelstraschool levert onderwijs op maat voor elk kind op elk niveau. Wij laten uw kind zijn of haar talenten ontdekken, ontwikkelen en ontplooien.